אתם כאן: עמוד הבית חדשות עמלת סליקה לעסקים יורדת

עמלת סליקה לעסקים יורדת

ב-1 לנובמבר, נכנסה לתוקפה פסיקת השופטת נאוה בן אור שקבעה הפחתת עמלת הסליקה הצולבת ב-10% ל-0.875%, במקום 0.975% שהיו נהוגים עד היום וזאת בהחלטה שהתקבלה בבית הדין להגבלים עסקיים בירושלים. ההחלטה הנה זמנית ותהיה תקפה עד סוף שנת 2011 שאז נדרש הממונה על ההגבלים העסקיים להודיע לבית הדין על המלתו להמשך פעילות חברות כרטיסי האשראי להמשיך במסגרת הסדר כובל (קביעת מחיר העמלה בדרך של תיאום).

עמלת סליקת אשראיעם זאת, חושב לבעלי עסקים קטנים שכמאה אלף מהם מכבדים תשלום בכרטיסי אשראי, להבין כי הפחתת שיעור עמלת הסליקה הצולבת לא תועבר באופן אוטומטי אליהם וחובה עליהם ליצור קשר עם ספקי סליקת האשראי שלהם לבקשם לעדכן אותה בהתאם לתקנה החדשה וזאת מעמלת סליקת בסיס של 0.975% מכל עסקה שמבוצעת בכרטיס ל-0.875%.

כאמור ובהמשך לדברים שכבר הובאו על ידי המרכז לעסקים קטנים ובינוניים בישראל בנושא "אפליית האשראי לעסקים קטנים" חברות האשראי והגופים המוסדיים מפלים את תנאי האשראי של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ובפועל "... גופים בעלי מחזור עסקים גדול, כמו הרשתות הקמעוניות הגדולות וחברות הסלולר, נהנים מכוח מיקוח גדול מול חברות כרטיסי האשראי, ולכן משלמים לרוב עמלת סליקה בגובה עמלת הסליקה הצולבת. עסקים קטנים יותר, שאין להם כוח מיקוח, משלמים לרוב מחירים גבוהים באופן משמעותי משיעור עמלת הסליקה הצולבת".

סיון איזסקי (דה-מרקר, 1.11.2011) מסבירה כי, "... עמלת הסליקה הצולבת הינה עמלה שנקבעת בדרך של תיאום בין שלושת חברות כרטיסי האשראי, ומהווה את מחיר הבסיס לעמלת הסליקה שגובות חברות כרטיסי האשראי מבתי עסק ...". כמו כן היא מביא את "... חוות דעת של הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים, ד"ר שלומי פריזט, קבעה כי המחיר הראוי לעמלה הינו 0.638%".