אתם כאן: עמוד הבית חדשות איש העסקים אמיר ברמלי חוזר

איש העסקים אמיר ברמלי חוזר

איש העסקים אמיר ברמלי חזור לעולם העסקים ומשיק אתר אינטרנט חדש בכתובת www.ab-profile.com ולקראת השקת קרן השקעות חדשה בבעלותו. בראש עמוד הבית של האתר החדש, מופיע ציטוט של אלברט איינשטיין "...אתה נכשל רק כשאתה מפסיק לנסות...".

אמיר ברמלימן הסתם, ציטוט המעיד על המוטיבציה הרבה של ברמלי להוכיח לעולם העסקים כי כוחו עדין במותניו ובהמשך למאבקו הבלתי מתפשר בפירוק שנכפה על עסקיו (רוביקון וקרן קלע).

חזרתו של ברמלי לזירת המימון בישראל אמורה להשפיע לחיוב ובהתאם לכך שבפועל שימש ובמהלך השנים כתחליף זמין ואיכותי לאשראי הבנקאי שהעמיד בפני בעלי עסקים קטנים ובינוניים חסמים בלתי אפשריים. אותם חסמים אשר ברמלי ידע לטפל בהם ורשימת ההצלחות שלו במימון ביניים הוכיח כי אכן קיים כשל אשראי יסודי בישראל.

אמיר ברמלי

על פי פרסומים בתקשורת, ברמלי עצמו הנו "... יזם ואיש עסקים ישראלי, מייסדה של קבוצת ההשקעות והיזמות 'רוביקון ביזנס גרופ' באמצעותה השקיע במגוון חברות ישראליות ובינלאומיות, ומימן חברות נוספות בתחומים רבים בארץ ובעולם בהיקף, שנאמד בכ- 400 מליון ש"ח בשנים האחרונות ..." (אתר האינטרנט החדש, שם).

אתר קבוצת רוביקון מיסודו של אמיר ברמלי, מסביר כי "ברמלי נולד בעכו בשנת 1976 ומגיל צעיר התאפיין בדחף יזמי. בגיל 16 הקים את החברה הראשונה שלו ... במהלך שני העשורים שחלפו מאז השלים תואר במנהל עסקים באוניברסיטת הרטפורד, קונטיקט וצבר ניסיון משמעותי ברכישת חברות, ניהול עסקי והשבחת ערך ... כמומחה בהערכת סיכוני אשראי והשקעות פיתח ברמלי מתודולוגיה להערכת סיכון-סיכוי ולניטור סיכונים תפעוליים ופיננסיים בעסקים, ואף הוזמן לייעץ לוועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים של הכנסת (SMB) ...".

על פי אתר "מובילים בתחומם", קבוצת ההשקעות אשר בראשה עמד "... חתרה לקיים עסקים רווחיים והשקעות בעלות תשואה, יחד עם תרומה לצמיחת המשק הישראלי וערך מוסף חברתי ... פעלה על מנת לעודד, ללוות ולהעצים עסקים בצמיחה תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, הקפדה על איכות ההון האנושי ומתן דגש על יצירתיות, אתיקה מקצועית ושירותיות ..." ולכן אף "... הוזמן לייעץ לועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת".

פעילותו העסקית של ברמלי בקבוצת רוביקון וקרן קלע, גם הראתה לא מעט הצלחות ואקזיטים במהלך השנים כמו השקעתו בקרן-הגשמה כאשר "... הפך השקעה של 2 מיליון שקל לאקזיט של 30 מיליון שקל בארבע שנים ..." (כלכליסט, 11.2013), או במיזם הביטוח האינטרנטי WOBI וכאשר "... בדצמבר 2012 רכשה רוביקון 50% מהאתר וובי לפי שווי חברה של 8–10 מיליון שקל, ולאחר מכן הגדילה את אחזקותיה ל־75%. אשתקד מכרה 50% מהאחזקות ל-White Mountains לפי שווי 68 מיליון שקל. ..." (ביזפורטל, 5.2015) או כאשר "... הרוויח 70 מיליון ש' "על הנייר" בפחות משנה מפעילות מיחזור האשפה ..." (דהמרקר, 9.2014).

ברמלי חוזר

על פי אתר YNET, "... אמיר ברמלי, שרק ביוני הואשם בהונאת משקיעים בחברות קרן קלע ורוביקון, מציע למשקיעים להצטרף לקרן חדשה שיפתח, שתבצע 'פעילות זהה' לזו שהייתה בקלע וברוביקון ... במכתב של ברמלי למשקיעים נכתב: 'בהמשך להודעותיי הקודמות. הכל מתקדם כמתוכנן, ואני מתקדם בהקמת חברה לצורך פעילות חדשה. אני במו"מ לגיוס משרד עו"ד מהשורה הראשונה לצורך ליווי הפעילות והתנהלות מול רשות ני"ע, כדי שהכל יהיה על פי הספר. יש אפשרות יותר מסבירה שמדובר בחברה ציבורית. כפי שעדכנתי בעבר, להצטרפות לחברה אין קשר להליך הפירוק והוא לא בא על חשבון כל תמורה שתגיע בגינו. אנו מחפשים מנגנון שיאפשר לשותפים מתאימים לקבל/לקנות מניות בחברה החדשה, מבלי שיצטרכו להשקיע כל סכום ראשוני באופן אישי' ...".

ברמלי עצמו ובתגובה לפניית YNET מסביר כי "... כפי שהצהיר לאורך הדרך, ברמלי לא ינטוש את המשקיעים הרבים שגם בימים קשים אלו מביעים תמיכה רבה. חרף המשבר, מעולם לא היה ספק ברווחיות הפעילות העסקית בקבוצה, והדוחות מדברים בעד עצמם. העובדה שקרוב ל־200 משקיעים הביעו עניין להצטרף לפעילות החדשה משמחת, וכולו תקווה שיתר קבוצות המשקיעים יצטרפו למהלך ולא יישארו מחוצה לו ..." (YNET, שם).

בהמשך לכך וכאמור הושק אתר אינטרנט חדש ובפניה פרטית בדואר-אלקטרוני למשקיעיו בעבר, אף הרחיב והסביר כי "... כרגע אני מצוי במשא ומתן סופי וגיוס משרד עו״ד מהשורה הראשונה, לצורך ליווי הפעילות וההתנהלות מול הרשות לני״ע וליווי כללי של החברה על מנת שהכל יהיה על פי ״הספר״ ועל פי כל דין. היות וככל הנראה קיימת אפשרות, יותר מסבירה, שמדובר בחברה ציבורית, ראשית עליכם להיות סבלניים ולהבין שמדובר בתהליך שלוקח זמן ושאיני יכול לנדב ולמסור יותר פרטים בשלב זה אלא לאחר שתתרחש העסקה בפועל והיא תדווח לבורסה כדין . לצד זה המו"מ נמשך בכמה ערוצים ועדיין נבחנות אפשרויות נוספות לתחילת הפעילות החדשה ...".

רק הזמן יגיד, עם אכן המיזם העסקי החדש של ברמלי יוכיח את עצמו - בכל מקרה ובהתאם לעובדה שבמשך שנים שימש כמקור לא אכזב לעסקים בינוניים רבים במימון ביניים החסר כל-כך בשוק האשראי הישראלי ... זוהי בשורה חיובית ובהחלט יש למה לצפות.