אתם כאן: עמוד הבית חדשות מדדי ביצוע למסעות פרסום גוגל לפי תחום

מדדי ביצוע למסעות פרסום גוגל לפי תחום

כבעלי עסקים קטנים או בינוניים המפרסים ברשת האינטרנט במנוע החיפוש גוגל באמצעות ADWords PPC, או משלמים למומחה פרסום שיבצע עבורכם את המלאכה - לא תמיד ברור מתוך נתוני מסע הפרסום, האם הוא יעיל? האם אתם משקיעים נכון את התקציב המוגבל שלכם? האם איש הפרסום שלכם עושה עבודה טובה?

גוגל אדוורדסכעת זה אפשרי - אתר wordstream פרסם מחקר, המתבסס על נתוני אמת של גוגל לגבי מדדי הפרסום במנוע החיפוש (SERP) וברשת המדיה שלהם (GDN), של מדדי ייחוס (Benchmark) ובחלוקה לתחומי פעילות. הנתונים מתייחסים כולם לכלי ADWords PPC של גוגל.

כעת, אפשרי להשוות את ביצועי מסע הפרסום העסקי שלכם לאלו של המתחרים.

מדד ייחוס Benchmark וממוצעים עולמיים

מדד הייחוס (Benchmark) מהווה שקלול של כלל מסעות הפרסום מתחום הפעילות ומאפשר לכם כבעלי עסק או פרסומאים לבחון את יעילות מסע הפרסום האישי שלכם וביחס לפעילים אחרים בשוק (לא בהכרח מתחרים ישירים).

ככלל, הנטייה לבחון ראשית את יחס הלחיצה על מודעות (CTR, ראו הסבר למטה) ואת עלות הלחיצה הממוצעת (CPC) שהם הנתונים הבודדים המייצגים את איכות וביצוע מסע הפרסום עצמו ובמנותק מנתוני המרה ורכישה שמושפעים מגורמים חיצונים (ולעיתים בלתי תלויים) כמו מחיר המוצר, עמוד הנחיתה, רכיבי הנעה לפעולה ועוד.

בחינת נתוני מדד CTR מראים כי ההמוצע העולמי (לכלל תחומי הפעילות) הנו 1.91% במנוע החיפוש (SERP) ו0.35% ברשת המדיה (GDN) וכאשר תחום ההיכרויות מוביל עם 3.4% בחיפוש ותחום הטכנולוגיה עם 0.84% ברשת החיפוש. המתקשים הם תחום המשפט עם 1.35% בלבד ברשת החיפוש ושרותי השמה ותעסוקה עם 0.14% בלבד ברשת המדיה.

לעומת זאת מדד CPC מציג ממוצע כללי של 2.32$ בשיא ברשת החיפוש בתחום המשפט ורק 19 סנט בתחום ההיכוריות. ברשת המדיה, תחום ההשמה מציג עלות כללית היקרה ביותר עם 1.66$ ואילו שוב תחום ההיכריות הזול ביותר עם 18 סנט בלבד.

עם זאת, חשוב לקבוע לעצמכם גם מדדי בחינה אחרים וזאת בהתאם למטרות מסע הפרסום - מיתוג וחשיפה, מכירה, יצירת לידים וכו'.

מה הם מדדי הביצוע ומה הם רשתות הפרסום?

גוגל מאפשרת פרסום בשני אפיקים מרכזיים (וכמובן גם ביו-טיוב השייך לה) - הראשון בתוצאות החיפוש (Search Engine Result Page - SERP) ורשת המדיה שהיא בעצם רשת אתרים עצמאים המאפשרים לגוגל להטמיע בה מודעות טקסט וגראפיקה (Google Dispaly Network - GDN).

כפי שאפשר לראות גם ממדדי הייחוס המוצגים, רשת החיפוש של גוגל מאפשרת השגת נתונים בתחום המדידה של אחוזים שלמים ומעלה ואילו ברשת המדיה של גוגל מקובלים יחסי המרה של עשיריות בודדות של אחוזים (כאמור בCTR תחום הטכנולוגיה המצטיין מציג רק 0.84% ואילו המצטיין במנוע החיפוש עם 3.40% שהם כמעט פי 4 הוא תחום ההיכרויות.

כמה מילים על מה הם המדדים החשובים במסע פרסום ADWorsd ובכלל - לא בהכרח כולם, לפעמים חלקם ולעיתים רק בודדים וזאת בתלות באופי מסע הפרסום, מטרתו (חשיפה ומיתוג, תנועה נכנסת לאתר\עמוד, הנעה לפעולה כלשהי, ליד חם, קניה וכו').

  • יחס לחיצה ממוצע, כמה לחצו על המודעה מתוך כלל הגולשים שנחשפו אליה (Average Click-Through Rate   CTR)
  • עלות ממוצעת ללחיצה, עלות הלחיצה על המודעה (Average Cost per Click - CPC)
  • עלות ממוצעת להמרה, כמה עלתה לנו פעולת המטרה - רישום, כניסה לעמוד וכו' (Average Conversion Rate - CVR)
  • עלות ממוצעת לפעולה, כמה עלתה לנו פעולת המטרה (Average Cost per Action - CPA)

בעזרת מדדים אלו, נוכל לבחון את יעילות וכדאיות מסע הפרסום. למשל, אם מטרת מסע הפרסום ליצר רכישה של מוצר בעלות 10 ש"ח ובעוד עלות ההמרה הממוצעת הנה 5 ש"ח, נותרו לנו 5 ש"ח מההכנסה לכסות את כלל עלויות התפעול שלנו ועוד לרשום רווח - האם זה אפשרי?

מדדי ביצוע

 תחומי הפעילות פולחו לפי רמת הפעילות העולמית שגוגל מדווחת עליו והם: Advocacy, רכב, B2B, Consumer Services, אישי והכרויות, מסחר-אלקטרוני, חינוך, השמה ותעסוקה, כספים וביטוח, בריאות, מוצרים לבית, שרותים, משפטי, נדל"ן, טכנולוגיה, תיירות. כמובן שכל עסק צריך להתאים את תחום הפעילות שלו לתחומים המוצגים ויש שתתקיים חפיפה בין תחומים שונים.

 בתרשים מטה, מוצגים כל מדדי הייחוס לפי תחום פעילות - גם לרשת החיפוש (Google Search) וגם לרשת המדיה של גוגל (Google Display Network - פרסום מודעות ברשת אתרים רחבה המציגים מודעות גוגל).

ismbc google-adwords-industry-benchmarks-infographic wordsteam-com

 

עוד מידע

כדי ללמוד עוד על מדדי היחוס ולעיין במחקר המלא, בקרו באתר  www.wordstream.com/blog/ws/2016/02/29/google-adwords-industry-benchmarks (ותודה למיכל מורנו שהפנתה אותנו למאמר).

צריכים סיוע נוסף בניתוח מסע הפרסום שלכם, בחינת היעילות שלו ואפשרויות השיפור שיש לכם? צרו קשר עם AhoyIT בדוא"ל info [AT] ahoyit.com.


AhoyITעקבו אחרי AhoyIT בגוגל+ או בטוויטר AhoyIT online marketing agency