אתם כאן: עמוד הבית מאמרים טוויטר ככלי שיווק כלכלי וכדאי

טוויטר ככלי שיווק כלכלי וכדאי

אתר טוויטר (Twitter) הופך כלי שיווק כלכלי וכדאי, גם עבור עסקים קטנים ועוסקים זעירים - עקב הצהרת גוגל כי ישלבו ציוצים בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש שלהם.

משמעות הדבר - כי ללא השקעה כספית גדולה ובהעדר מובילות בולטת בתחום, עסקים קטנים יוכלו למצוא עצמם מפרסמים ידיעות, מבצעים ועדכונים בראש תוצאות החיפוש של גוגל בצירופי מילים תחרותיים מאוד ושבהם עלות רכישת מודעת ADWords או קידום טבעי הן מחוץ ליכולת הכלכלית שלהם.

כך תתאפשר להם תחרות ישירה עם מובילי השוק וזאת בעלות שולית זניחה.

כאמור, הכריזה גוגל בבלוג הרשמי שלה על שילוב ציוצי טוויטר בתוצאות החיפוש האורגניות ונימקה זאת בצורך לספק לגולשים תוצאות זמן אמת מעודכנות. כמו כן והיות שגם מיקרוסופט (אם כי מנוע החיפוש בינג - BING - מפגר בהרבה אחרי גוגל ישראל הרי שהוא עדין המתחרה העקרי שלו) הכריזה על שילוב ציוצי טוויטר בתוצאות החיפוש שלה באמצעות Bing Twitter (כרגע פועל רק בארה"ב) הופכת הנוכחות העסקית באתר המסרונים הקצרים טוויטר לחיונית והכרחית עבור כל עסק קטן או עוסק זעיר המבקשים להתחרות בתחומי פעילות בהם עלות החדירה הכלכלית הישירה גבוהה מדי עבורם.טוויטר ככלי שיווק

עד היום עוסקים זעירים ועסקים קטנים נטו להתרחק מפעילות ברשתות חברתיות ובפרט טוויטר מסיבות מוצדקות. פעילות ברשתות חברתיות דורשת תקורה תפעולית גבוהה ביחס להחזר צפוי. זאת בהתאם לצורך לייצר ולעדכן תכנים באופן שוטף, לשמור על קשר עם הרשת החברתית, להגיב לפניות ופרסומים המתייחסים למותג, לעדכן באופן שוטף על מבצעים וחדשות ארגוניים ובאופן גורף לקיים ישות קהילתית פעילה. התאגידים הגדולים שזיהו את הכדאיות של שיווק חברתי גם השקיעו משאבים רבים בתפעול השוטף של נוכחות זו ובכלל זה כח אדם ייעודי, שירותי עריכת תוכן ומדיה, שיווק ועוד. גופים עסקיים קטנים וזעירים לא יכלו להרשות לעצמם לעמוד בתחרות כזו.

כעת ובהתאם להצהרת גוגל, יתאפשר גם לפרסומים שוטפים באתר המסרונים טוויטר להשתלב בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל. לכאורה, כעת עסק קטן יוכל לפרסם בפרופיל הטוויטר (Twitter) שלו מבצע תקופתי וזה יצוף ויעלה לראש תוצאות החיפוש ללא השקעה נוספת ואף יוצג מעל המתחרים החזקים שלו.

הצורך ביצירת עמודי נוכחות ברשתות חברתיות הנגישות גם למנועי החיפוש הופכת בעלת חשיבות גבוהה עוד יותר, בהתבסס על צפי המומחים כי "האפקטיביות של הפרסום בטלוויזיה בירידה - אנחנו פונים לדיגיטל" (ראו, פאנל דה-מרקר). לכן, כדי להקדים את השוק או לפחות שלא לפגר אחריו נדרש להתחיל ולקיים נוכחות שיווקית מקוונת במספר גדול כאפשר של אפיקים. ואם עד היום עסקים קטנים ועוסקים זעירים התייחסו בעיקר לקידום תוצאות חיפוש טבעיות ופרסום במודעות מילים, הרי שכעת גם נוכחות ברשתות המסרונים הופך חלק חיוני.

לסיכום, גוגל העמידה לרשות העסק הקטן והחלש הזדמנות נדירה לעמוד כשווה מול שווים עם מובילי השוק בתחומים התחרותיים ביותר. הזדמנות חד פעמית שכזו אסור להחמיץ ומומלץ למהר ולפתוח חשבון פעיל ודינאמי באתר המסרונים טוויטר.




אם כן - אם טרם פתחתם חשבון טוויטר ואתם מתלבטים איך וכיצד, זה הזמן לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני חינם וללמוד איך תצליחו למנף את הרשת לטובת העסק שלכם!